Steeds meer klanten delen hun ervaringen met bedrijven op allerlei forums, websites en social media. Deze online reviews blijven toenemen en worden steeds belangrijker, ook voor jouw organisatie. Uit recent onderzoek is namelijk gebleken dat zo’n 92 procent reviews leest en gebruikt voor het bepalen van zijn mening over een organisatie. Maar hoe zorg je dat er positieve online reviews over jouw organisatie te vinden zijn?

Social media
Social media is niet alleen populairder geworden voor conversaties, discussies en marketing, maar ook voor het verkrijgen van reviews. Google+ is een van die mogelijkheden, die er ook nog eens voor zorgt dat je beter vindbaar bent in Google. Nodig bijvoorbeeld een aantal belangrijke klanten uit om een review op Google te plaatsen. Hoe het werkt? Als deze klanten in Google Maps zoeken op jouw bedrijf, kunnen ze bij het gegevensoverzicht links op ‘een review schrijven’ klikken en deze invullen. Ook Facebook biedt hier de ideale mogelijkheid voor. Op de bedrijfspagina kun je via ‘reviews’ in het linker menu eenvoudig een beoordeling achterlaten.

Review websites
Ook positieve beoordelingen op speciale review websites wordt steeds belangrijker. Mensen hechten namelijk waarde aan reviews van websites die betrouwbaar zijn en zoeken daar ook bewust naar. Websites als Kiyoh en Trustpilot zijn goede voorbeelden van erkende review websites. Zorg daarom dat ook jouw organisatie gekoppeld is aan een of meerdere van deze websites, voor een optimale betrouwbaarheid. De reviews kunnen vervolgens eenvoudig gekoppeld worden aan je eigen website/webshop. Zie bijvoorbeeld onze klant kidsroom.nl rechtsonder op hun website, met ca. 300 reviews en een gemiddelde score van 8,8.

Wil je meer weten over de strategie hoe je online reviews kunt inzetten voor jouw organisatie verhogen? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder.