Stel jouw vraag over dit nieuwsbericht

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meld je aan voor het Online Strategie Café

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actueel

[BLOG] Een effectieve contentstrategie: jouw redding voor 2017

Content, een breed begrip. Iedere organisatie heeft ermee te maken, maar wat is goede content? En belangrijker nog: hoe zorg je dat je content op een strategische en effectieve manier inzet? Hieronder geven we je tips die je helpen bij effectieve contentmarketing.

Bepaal je doelen
Bedenk vooraf allereerst wat je wilt bereiken met je content. Wil je meer producten verkopen? Of wil je juist werken aan het imago van je onderneming? De doelen bepalen de inzet van je middelen en de bijpassende activiteiten en inhoud. Zorg daarom dat je deze duidelijk hebt, om optimaal effect te bereiken.

Ken je doelgroep
Om je boodschap effectief over te brengen, moet je helder hebben naar wie je communiceert. In welke leeftijdscategorie valt jouw doelgroep? Waar wonen ze, wat interesseert ze en waar houden ze zich mee bezig? Beantwoord deze en een aantal andere essentiële vragen om je content zoveel mogelijk af te kunnen stemmen op jouw doelgroep.

Zorg voor een consistente boodschap
Zijn je doelen helder en weet je wie je wilt bereiken? Denk dan na over een consistente boodschap: wat wil je dat je doelgroep onthoudt en hoe wil je graag gezien worden door hen? Wil je als vernieuwend gezien worden? Communiceer dan nieuwe updates, producten en/of nieuws. Zorg ervoor dat je content aansluit bij wie je bent als organisatie en draag dit consistent uit.

Maak een contentplanning
Het bijhouden van de website, social media updates, advertenties en blogberichten: content moet je op veel vlakken bijhouden en organiseren. Maak daarom een contentplanning, waarin je al jouw activiteiten in een schema zet. Zo heb je een stok achter de deur en hoef je er niet steeds opnieuw over na te denken.

Raak mensen met non-verbale communicatie
De wetenschap toont aan dat 93% van al je communicatie non-verbaal is. Dit geldt ook voor je content. Sfeer, toon, uitstraling, setting en context, dát is waar het om draait. Wat je precies zegt is ondergeschikt aan de beelden die je gebruikt. Met content en grafisch ontwerp moet je mensen raken. Zorg dus voor de non-verbale elementen die het juiste gevoel bij jouw organisatie overbrengen. Dat is waar die 93% uit bestaat.

Trial and error
Wat wel of niet aanslaat is bijna nooit van tevoren te bepalen. Natuurlijk zijn er strategieën en trucs die over het algemeen werken, maar wat hiermee de resultaten voor jouw organisatie zijn is altijd afwachten. Probeer daarom nieuwe dingen en verwerp ideeën niet te snel. Soms hebben dingen ook tijd nodig om aan te slaan bij de doelgroep.

 

Wil je meer weten over een effectieve contentstrategie voor jouw organisatie?
Neem dan contact met ons op. We helpen je hier graag bij.

Meer actuele

Berichten

Een Weegbaas met Veconet

16 november 2018

Wegen is weten. En dat moeten alle slagers zich realiseren, vond Weegbaas. Daarom ontwikkelde Veconet de gehele advertentielijn voor...

Veconet ontwikkelt creatieve campagne ‘Pump up the heat’

18 september 2018

De warmtepomp is in opmars. Volgens een plan van onze regering moet Nederland in 2020 een van de duurzaamste...

Veconet sponsor JCI College Tour

21 augustus 2018

JCI Ede is, als onderdeel van Junior Chamber International, dé plek waar jonge ondernemende mensen tot 40 jaar elkaar...

BBQ Bier is culinaire aanvulling

23 juli 2018

Bier-spijscombinatie krijgt steeds meer aandacht van topchefs Ede, 23 juli 2018 – Bij de barbecue drinkt de Nederlander graag een...

Meer nieuws

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Iedere maand zullen we je op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen en trends, speciaal voor ondernemers!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Partner Wordpress
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Lightspeed
Partner Klanten vertellen