Stel jouw vraag over dit nieuwsbericht

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meld je aan voor het Online Strategie Café

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actueel

[BLOG] Google AdWords wordt vanaf 24 juli Google Ads

Al jaren wordt er gebruik gemaakt van Google Adwords. 27 juni 2018 is Google Ads gepresenteerd als opvolger van Google AdWords. Google Ads is een vernieuwde en verbeterde versie die Google Adwords vanaf 24 juli 2018 zal vervangen.

 

Google Ads
Google Ads legt de focus op het MKB. Google Ads maakt het eenvoudiger om kleine aanpassingen in advertenties door te voeren. Hierdoor creëer je sneller verschillende advertenties binnen je campagne. Hiermee wordt je advertentie beter zichtbaar op Google wat kan leiden tot meer conversie. Voor de grote bedrijven heeft Google het Google Marketing Platform en Google Ad Manager ontwikkeld.

 

Google Marketing Platform
Met het vernieuwde Google Marketing Platform kan je eenvoudig gegevens van verschillende Google Platformen met elkaar combineren. Schakel gemakkelijk tussen Google Analytics, Google Ads, Tagmanager en Surveys binnen één platform. Maak een team binnen het platform en analyseer alle data op één locatie.

 

Google Ad Manager
Beheer met Google Ad Manager al je Google Ads advertenties. Krijg inzicht in de locaties van de advertenties van je display-campagnes en de re-marketingcampagnes en beheer eenvoudig de plaatsing van jouw advertenties.

Verder zal Google eind 2018 ook de ‘image picker’ toevoegen aan de Google Display-advertenties. Hiermee kan je heel eenvoudig zelf afbeeldingen toevoegen aan de advertenties binnen je Ads die zichtbaar worden in zowel het zoek- als het displaynetwerk.

 

Google Smart Campaigns
In de loop van dit jaar verwachten wij ook de komst van Google Smart Campaigns. Met de komst van Google Smart Campaigns kan je doelgerichte campagnes aanmaken. Doelen van je campagne kunnen bijvoorbeeld zijn:

– Bezoek aan je website met als doel conversie (aankoop/offerte aanvraag) te genereren;
– Een telefoongesprek, door een telefoonnummer met een beloptie toe te voegen aan je advertentie;
– Een bezoek aan je winkel, door een routebeschrijving toe te voegen met de huidige afstand tot aan de winkel.

Wij zijn erg enthousiast over de komst van Google Smart Campaigns. We zijn ervan overtuigd dat het betere resultaten zal opleveren dan de reguliere campagnes.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf met Google Ads? Neem contact op met onze experts.

Meer actuele

Berichten

Een Weegbaas met Veconet

16 november 2018

Wegen is weten. En dat moeten alle slagers zich realiseren, vond Weegbaas. Daarom ontwikkelde Veconet de gehele advertentielijn voor...

Veconet ontwikkelt creatieve campagne ‘Pump up the heat’

18 september 2018

De warmtepomp is in opmars. Volgens een plan van onze regering moet Nederland in 2020 een van de duurzaamste...

Veconet sponsor JCI College Tour

21 augustus 2018

JCI Ede is, als onderdeel van Junior Chamber International, dé plek waar jonge ondernemende mensen tot 40 jaar elkaar...

BBQ Bier is culinaire aanvulling

23 juli 2018

Bier-spijscombinatie krijgt steeds meer aandacht van topchefs Ede, 23 juli 2018 – Bij de barbecue drinkt de Nederlander graag een...

Meer nieuws

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Iedere maand zullen we je op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen en trends, speciaal voor ondernemers!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Partner Wordpress
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Lightspeed
Partner Klanten vertellen