Stel jouw vraag over dit nieuwsbericht

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meld je aan voor het Online Strategie Café

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actueel

[BLOG] Hoe verandert de beleving van websites?

De afgelopen jaren is er al veel veranderd in de opzet en content van websites. Bezoekers moeten getriggerd worden en (bewegend) beeld is steeds meer interactief. Nog steeds neemt beleving een grotere rol in.

In het beeldtijdperk zijn ontzettend veel ontwikkelingen. Plaatjes zijn vervangen door video en animatie en inmiddels zetten we de stap naar interactieve video’s en virtual reality.
De vraag is echter hoe je hier als bedrijf op inspeelt, om de klant en bezoeker de ervaring te bieden die hem overtuigt.

Interactieve omgeving is niet alleen bruikbaar op online omgevingen, maar er kan ook werkelijk uit geproduceerd worden. De 3D-printer is hier een goed voorbeeld van. Ton Kuper zegt in een artikel op Marketingonline: “Massaproductie wordt langzaam vervangen door maatwerk, waarbij de klant een product precies volgens zijn wensen kan laten leveren zonder daarvoor meer te hoeven betalen.”

Beleving overbrengen kan ook door de klanten hun eigen product te laten configureren. Het is dan wel niet 3D vormgegeven, het biedt wel de beleving en ervaring.
Waar 3D-omgevingen eerst alleen toegankelijk waren voor de multinationals, is het nu voor een steeds groter deel van de markt beschikbaar. 3D-omgevingen zijn namelijk ook praktisch toepasbaar voor kleinere bedrijven, afhankelijk van de wensen.

Naast het bieden van de ervaring van een 3D-omgeving, is het ook mogelijk om de resultaten te meten. Zo kun je zien wat wel en niet werkt om zo je functies beter af te stemmen op de behoeften van de gebruikers.

Zo pas je het toe
Zo kun je zelf (interactieve) 3D-ervaringen rondom een product toepassen op je website:

  1. Maak een overzicht van de kenmerken die jouw product uniek maken;
  2. Stel het doel wat je met 3D-experience wilt bereiken. Wil je klanten beleving geven? Wil je dat ze gaan bestellen?
  3. Bedenk wat je de klant zelf kunt laten doen bij het product, bijvoorbeeld het bepalen van kleuren of onderdelen, of het laten beleven van het product zelf.
  4. Stel vast welke gebruikersdata je wilt meten;
  5. Zoek een partij die voor jou een campagne op kan zetten en het ook voor jou kan realiseren.

Meer actuele

Berichten

Een Weegbaas met Veconet

16 november 2018

Wegen is weten. En dat moeten alle slagers zich realiseren, vond Weegbaas. Daarom ontwikkelde Veconet de gehele advertentielijn voor...

Veconet ontwikkelt creatieve campagne ‘Pump up the heat’

18 september 2018

De warmtepomp is in opmars. Volgens een plan van onze regering moet Nederland in 2020 een van de duurzaamste...

Veconet sponsor JCI College Tour

21 augustus 2018

JCI Ede is, als onderdeel van Junior Chamber International, dé plek waar jonge ondernemende mensen tot 40 jaar elkaar...

BBQ Bier is culinaire aanvulling

23 juli 2018

Bier-spijscombinatie krijgt steeds meer aandacht van topchefs Ede, 23 juli 2018 – Bij de barbecue drinkt de Nederlander graag een...

Meer nieuws

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Iedere maand zullen we je op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen en trends, speciaal voor ondernemers!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Partner Wordpress
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Lightspeed
Partner Klanten vertellen