Heb je een vraag over dit blogbericht?

Vraag aan Jelle

Stel jouw vraag over dit nieuwsbericht

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meld je aan voor het Online Strategie Café

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actueel

Online Strategie Café #04

De kracht van online reviews – door Lasse Bourgonje:

“Maak jezelf geloofwaardiger door beoordelingen aan de buitenwereld te laten zien”. Dat was de kern van het sfeervolle Online Strategie Café met Lasse Bourgonje. Woensdag 27 mei nam hij ons mee in een leerzame presentatie over de kracht van reviews.

Met een inleidend filmpje gaf Lasse ons een eerste indruk over het belang van reviews voor een bedrijf. Daarna vertelde hij over het concept van KiyOh Klantbeoordelingen. “We verzamelen en publiceren klantbeoordelingen en combineren die twee onderdelen, zodat het conversie geeft aan jouw bedrijf”.

Het belang van deze conversie legde hij uit aan de hand van cijfers, maar wierp daarnaast een blik op het veranderende consumentgedrag. Allereerst gaan klanten in Google steeds meer op zoek naar de reputatie van een bedrijf. Daarnaast worden consumenten mondiger en minder loyaal. Bevalt een leverancier niet? Dan ga je gewoon op zoek naar een ander. Tot slot deelt een consument steeds meer zijn ervaringen, door beoordelingen online te zetten.

Ook de cijfers liegen er niet om. Zo hecht maar liefst 83% waarde aan klantbeoordelingen. 69% geeft aan dat hij het belangrijk vindt dat reviews van een extern platform komen en 62% vindt een organisatie niet betrouwbaar als er alleen maar positieve beoordelingen over een bedrijf te vinden zijn.

Kortom: reviews zijn van groot belang! Maar hoe pak je het aan? Lasse gaf ons tips: “Verzamel zelf actief beoordelingen. Doe je dit niet, dan loop je het risico dat klanten je een negatieve beoordeling geven, wat je imago negatief beïnvloedt. Zorg daarnaast dat je je reviews via verschillende middelen laat zien, want dat verhoogt je vindbaarheid in Google.”

Meer actuele

Berichten

Online Strategie Café #03

25 maart 2015

Mobiele Strategie - door Anne Jan Roeleveld: Hoe zorg ik voor een succesvolle mobiele strategie? Een interessante vraag voor de...

Online Strategie Café #02

25 juni 2014

Delvry Pakket Service - door Fred van Rijswijk: Delvry, het nieuwe concept van startup Fred van Rijswijk waarmee je online...

Online Strategie Café #01

24 april 2014

Online inspiratie - door Sander en Jelle: Hoe inspireer je mensen online? En hoe kunnen wij als Veconet mensen aan...

Meer nieuws

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Iedere maand zullen we je op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen en trends, speciaal voor ondernemers!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Partner Wordpress
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Lightspeed
Partner Klanten vertellen