Stel jouw vraag over dit nieuwsbericht

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meld je aan voor het Online Strategie Café

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actueel

Velthuizen Keukens bereikt ruim 1 miljoen mensen binnen 3 dagen

Je kent het wel: berichten met 800.000 likes en video’s met wel 60.000 reacties. Het zijn de berichten die viral zijn gegaan via social media. Fantastisch voor je bereik natuurlijk. Toch kunnen de gevolgen zeer groot zijn. Want hoe spring je ermee om als je ineens duizenden berichten hebt waar je op moet reageren? En soms gebeurt dit zelfs zonder dat het de bedoeling was. Onze klant Velthuizen Keukens overkwam dit.

Actiecampagne 5-jarig bestaan
Velthuizen Keukens bestond vorig jaar 5 jaar en voert hier al een jaar actie voor. Veconet heeft hiervoor acties uitgedacht en de middelen verzorgd. Zo hebben we een actiepagina opgezet en promotiemateriaal ontwikkeld voor de verloting van een gratis keuken t.w.v. € 5.000,-. Om deze actie extra te laten sprankelen hebben we in samenwerking met Visual Chefs een promotievideo opgenomen waarin vandaag, op ludieke wijze, de winnaar van de actie bekend gemaakt wordt. Bekijk de video hieronder!

 

Velthuizen Keukens gaat viral
Ook social media werd als kanaal ingezet voor het promoten van de actiecampagne en de uitreiking van de cheque. Eén van deze geplaatste berichten van Velthuizen keukens is viral gegaan. Wat als een aankondiging van de uitreiking van de cheque t.w.v € 5.000,- was bedoeld, werd door de mensen gezien als nieuwe deel, like & winactie. Met als gevolg: een bereik van ruim 1 miljoen personen binnen 3 dagen.

 


In samenwerking met Visual Chefs hebben we diezelfde middag nog een video opgenomen, in de vorm van een nagebootste, humoristische persconferentie. Hierin kondigt Johan van Velthuizen aan dat de spontaan ontstane deel, like & winactie nu een echte deel, like & winactie wordt, waarin Velthuizen Keukens nogmaals een keuken t.w.v. € 5.000,- verloot. De video is vrijdagavond online gegaan en ook dit was een enorm succes. Na een dag waren er al meer dan 1,3 duizend likes en het leverde ruim 400 reacties op. Ook werd dit bericht duizenden keren gedeeld. Het resultaat? Dit leverde ruim 9.000 extra pagina likes op. De oplossing werd ontzettend gewaardeerd en leverde veel positieve reacties op. Klik hier om naar de Facebookpagina van Velthuizen Keukens te gaan.

 

Wil je ook online impact genereren? Wij helpen je graag bij ludieke acties die passen bij jouw organisatie. Daag ons gerust uit!

Meer actuele

Berichten

Een Weegbaas met Veconet

16 november 2018

Wegen is weten. En dat moeten alle slagers zich realiseren, vond Weegbaas. Daarom ontwikkelde Veconet de gehele advertentielijn voor...

Veconet ontwikkelt creatieve campagne ‘Pump up the heat’

18 september 2018

De warmtepomp is in opmars. Volgens een plan van onze regering moet Nederland in 2020 een van de duurzaamste...

Veconet sponsor JCI College Tour

21 augustus 2018

JCI Ede is, als onderdeel van Junior Chamber International, dé plek waar jonge ondernemende mensen tot 40 jaar elkaar...

BBQ Bier is culinaire aanvulling

23 juli 2018

Bier-spijscombinatie krijgt steeds meer aandacht van topchefs Ede, 23 juli 2018 – Bij de barbecue drinkt de Nederlander graag een...

Meer nieuws

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Iedere maand zullen we je op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen en trends, speciaal voor ondernemers!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Partner Wordpress
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Lightspeed
Partner Klanten vertellen