Stel jouw vraag over dit nieuwsbericht

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Meld je aan voor het Online Strategie Café

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actueel

[BLOG] Zo maak je indruk met je brochure

Ondanks het feit (of misschien zelfs vanwege het feit) dat de wereld steeds meer gedigitaliseerd wordt, zijn folders nog steeds effectief. De tastbare blaadjes die regelmatig op de mat vallen hebben juist wel iets speciaals gekregen. Maar hoe onderscheid je je nou tussen al de andere aanbieders? Hoe spring je eruit en zorg je ervoor dat klanten in jouw product(en) geïnteresseerd raken?

 

Je folder in tijdschriftvorm
Het budget moet het toelaten, maar een folder in tijdschriftvorm valt zeker op. Naast het verkopen van je producten kun je jouw klant nog meer bieden dan dat. Verkoop je bijvoorbeeld tuinmeubels? Dan kun je je tijdschrift tevens vullen met persoonlijke verhalen van klanten en bijvoorbeeld tips geven over tuininrichting.

 

Verspreiding
Je kunt jouw doelgroep bereiken met de juiste verspreiding van je folder. Wil je een lokaal winkeltje promoten? Kies dan voor huis-aan-huis folderverspreiding. Wil je juist jouw winkel in het centrum onder de aandacht brengen,  dan kun je ervoor kiezen om te verspreiden in het centrum zelf. De juiste verspreiding helpt je bij het bereiken van jouw doel.

 

Ken je lezer
Om de juiste doelgroep te kunnen bereiken, moet je je doelgroep kennen. Wat interesseert hem? Wat vindt hij interessant? Als je een brochure over meubels maakt, is hij waarschijnlijk ook geïnteresseerd in andere zaken die met inrichting te maken hebben. Probeer je constant te verplaatsen in de lezer van je brochure.

 

Een pakkend uiterlijk
Hoe onderscheid je jouw brochure van al die andere folders? Om te zorgen dat jouw doelgroep jouw brochure openslaat, is een pakkend uiterlijk onmisbaar. Je kunt kiezen voor kleuren, formaat, lettertypes of bepaalde foto’s. Natuurlijk moet dit ook weer niet te overdreven zijn, want dan val je uit de toon. In de regel is ongeveer 70% beeld en 30% tekst. Belangrijk is dat je artikelen, foto’s en teksten overzichtelijk blijven voor de lezer.

 

Actie
Natuurlijk is het belangrijk om de aandacht te trekken van je doelgroep, maar vergeet niet dat je uiteindelijk ook iets wilt bereiken met je folder: je wilt je doelgroep in beweging zetten. Laat hem daarom duidelijk zien hoe hij in actie kan komen. Laat hem zien hoe hij op de website kan komen, of hoe hij kan bestellen of kopen. Zorg er altijd voor dat je meer middelen inzet dan alleen een folder. Een website en social media is ook minimaal zo belangrijk om een folder goed te laten werken.

Meer actuele

Berichten

Een Weegbaas met Veconet

16 november 2018

Wegen is weten. En dat moeten alle slagers zich realiseren, vond Weegbaas. Daarom ontwikkelde Veconet de gehele advertentielijn voor...

Veconet ontwikkelt creatieve campagne ‘Pump up the heat’

18 september 2018

De warmtepomp is in opmars. Volgens een plan van onze regering moet Nederland in 2020 een van de duurzaamste...

Veconet sponsor JCI College Tour

21 augustus 2018

JCI Ede is, als onderdeel van Junior Chamber International, dé plek waar jonge ondernemende mensen tot 40 jaar elkaar...

BBQ Bier is culinaire aanvulling

23 juli 2018

Bier-spijscombinatie krijgt steeds meer aandacht van topchefs Ede, 23 juli 2018 – Bij de barbecue drinkt de Nederlander graag een...

Meer nieuws

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

Iedere maand zullen we je op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen en trends, speciaal voor ondernemers!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Partner Wordpress
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Hosting Formule
Partner Lightspeed
Partner Klanten vertellen