Wat doet Fruitkist.nl?

Wekelijks vers fruit op je werk ontvangen, dat is in principe geen nieuw concept. Maar de oprichters van Fruitkist.nl zagen hier nog een groot gebrek in: fruit door heel Nederland rijden om te bezorgen op kantoor, dat is niet zo duurzaam. Bovendien komt het de smaak en versheid van het fruit niet ten goede om een hele dag achterin een bezorgwagentje te liggen. Fruitkist.nl werkt daarom alleen met lokale fruitspecialisten. Korte lijntjes, korte transporttijden, altijd duurzaam en supervers.

Het leuke van onze samenwerking met Fruitkist.nl is dat we bij de ontwikkeling van het héle concept betrokken zijn. Vanaf het eerste zaadje tot het livegaan van de website en alle marketingactiviteiten die daarna volgen.
Veconet is nauw betrokken bij het ontwikkelen en in de markt zetten van dit nieuwe concept. Dat stelt ons in staat om in met maximale creatieve vrijheid het totaalplaatje op te bouwen: van logo tot marketingplan en van de website tot aan de belettering van de bedrijfswagen en de jassen van de bezorgers. Dat is dé manier om een merk zo sterk mogelijk neer te zetten: als het van alle kanten klopt en één duidelijke rode draad heeft in al zijn facetten.

Ontwikkeling totaalconcept
Onze experts mochten zich uitleven op alle aspecten van Fruitkist.nl, zo ook de fotografie. In onze eigen studio organiseerden we fotoshoots waar appels, bananen en peren de shining stars waren. De foto’s moesten de passie voor fruit uitstralen, dus de productfotografie was een proces waarbij elementen als belichting, compositie en effecten als glansspray en bedruppeling perfect samenkwamen.

Naast de 100% responsive website in WordPress (die met het principe mobile first is ontworpen) zetten we o.a. socialmediamarketing en folderverspreiding in om de wereld te laten kennismaken met Fruitkist.nl. Het mooie hiervan is dat we met slimme campagnes heel gericht de doelgroep kunnen bereiken. Een zakelijke markt die eigenlijk tweeledig is: de bedrijven die fruitkisten willen ontvangen én nieuwe lokale fruitspecialisten die zich kunnen aansluiten bij het concept.

Meer over dit project

Door vers fruit op de werkvloer te laten bezorgen, verleen je niet alleen een zeer gewaardeerde service aan je werknemers (altijd snacks binnen handbereik!). Je motiveert ze ook op een positieve manier om gezond(er) te leven en laat zien dat je geeft om hun gezondheid. Fruitkist.nl komt één of twee keer in de week een kleine, medium of grote kist boordevol heerlijk vers fruit van lokale leveranciers brengen. Verantwoord, duurzaam en helemaal afgestemd op de wensen van jouw bedrijf. Bezorging is gratis en de duurzame kistjes worden hergebruikt, zodat er minimale verspilling van verpakkingsmateriaal is.

Fruitkist.nl is eind 2019 uitgerold en momenteel al actief in de regio van Amersfoort, Nijkerk en Hoevelaken. Het concept wordt de komende tijd verder uitgebreid en is misschien binnenkort ook wel bij jou in de buurt te vinden! Meer weten of enthousiast geworden?


Enkele cijfers
  • 2019
    Begin startup
  • 11
    Soorten fruit
  • 5
    Plaatsen actief

Kleurgebruik

  • #98b95f
  • #f0b45e
  • #fdf6e8
  • #f5f5f5
  • #ffffff
  • #000000

Typografie

  • Roboto abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
  • Roboto abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

De verschillende pakketten

Jij kiest hoeveel fruit je wilt ontvangen. Kies voor 30, 40 of 50 stuks die op maandag of woensdag bij jou op de zaak worden bezorgt. Of op allebei de dagen natuurlijk, zodat er altijd voldoende vers fruit voor handen is.

Fruitkist Small (30 stuks fruit)
Fruitkist Medium (40 stuks fruit)
Fruitkist Large (50 stuks fruit)

Ook zo'n mooi project starten? Neem snel contact op met Stefan Verschoor

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Marketinguitrol internationale vestigingen

Al ruim 10 jaar betrokken als marketingpartner

JK vloerverwarming

Bekijk deze case